Vlak voor kerst kondigt Meetic, het moederbedrijf van Lexa aan, dat ze Twoo overneemt.
Twoo is een flirt/datingservice van Vlaamse makelij die vooral groeit door gebruik te maken van social media. Massive Media is het Gentse bedrijf dat tevens achter het social network Netlog zit, dat je zou kunnen beschouwen als de Belgische variant op Hyves.
Het bedrag dat met de overname is gemoeid is 18,9 miljoen euro. Daarmee geeft Massive Media 100% van de aandelen weg. De eigenaars, Lorenz Bogaert en Toon Coppens, krijgen daar nog eens een earn-out bij als over drie jaar bepaalde resultaten worden behaald. De heren hebben aangegeven niet stil te gaan zitten: Massive Media blijft nieuwe producten lanceren, ook na deze voor hen lucratieve overname.
Sinds de start in april 2011, is Twoo enorm snel gegroeid. Naar eigen zeggen had de site 9.6 miljoen unieke bezoekers in oktober van dit jaar. Inmiddels is Twoo beschikbaar in 38 talen. Twoo is ook groot in Oost-Europa, en had daarom de aandacht van Meetic. Met de overname hoopt het Franse bedrijf haar positie in West-Europa te verstevigen en die in Oost-Europa uit te breiden.
Daarnaast is Twoo interessant voor Meetic vanwege de kennis. Massive Media begrijpt goed hoe monetization volgens het freemium model werkt. De meeste sites van Meetic werken volgens een abonnementsmodel. Twoo is in principe gratis, maar vraagt voor allerlei features kleine bedragen door middel van een creditsysteem. Ze spreken hiermee een jongere doelgroep aan dan de reguliere datingsites.
Deze overname is opmerkelijk om twee redenen. Allereerst omdat twee jonge, intelligente ondernemers hiermee beloond worden voor hard werken en ondernemerschap. Twoo is deels een kloon van het succesvolle Badoo, maar heeft op slimme manier het social network Netlog gebruikt om snel te groeien in de beginfase. Het werd daarmee een groter succes dan de makers zelf verwachtten. Ten tweede wordt het portfolio van Meetic hiermee uitgebreid met een freemium site. Ik verwacht dat er andere (bestaande en nieuwe) Meetic producten zullen komen, die ook volgens het freemium model gaan werken. Op lange termijn lijkt dit het winnende model te zijn in het flirt/casual segment van de datingmarkt.
De overname bevestigt wat ik al eerder dacht: de plannen van Meetic om de pijlen te richten op de jongere doelgroep worden nu werkelijkheid.
wat een FLAUWEKUL – beter je huiswerk doen.
HOE
leer en huiver, ga naar http://cqcounter.com/siteinfo/
vul in “meetic.com” en zie de registrar
vul in “netlog.com”en zie – DEZELFDE registrar
kortom, dit is BOEKHOUDKUNDIGE FRAUDE
stommelingen die daar in trappen
BOEKHOUDKUNDIGE FRAUDE
ander woordspeling voor HOAX
SirRonald, ik begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen. De domeinen van Meetic en Netlog, staan op naam van Meetic respectievelijk Massive Media. Wat is hier opmerkelijk aan en waarom zou dit fraude zijn?